top of page

Prednosti sirove ishrane

Updated: Feb 14, 2023

Ishrana sirovom hranom dobija na popularnosti poslednjih godina kako sve više ljudi postaje svesno značajnog uticaja ishrane na zdravlje i životnu sredinu. Dok su neke od prednosti koje su povezane sa sirovom ishranom dobro poznate, postoje mnoge druge o kojima se ne govori tako često, ali ih je ipak važno razmotriti. Ovde ćemo istražiti neke od prednosti ishrane sirovom hranom, uključujući poboljšanje varenja, podsticanje smanjenja telesne mase i poboljšanje opšteg zdravlja.


Ishrana sirovom hranom podrazumeva konzumaciju samo nepasterizovane, neprerađene i nerafinisane biljne hrane. Poznato je da kuvanje uništava vitalne enzime i hranljive materije, čineći time sirovu ishranu hranljivijom od ishrane kuvanom hranom. Poslednjih godina popularnost ove dijete je porasla, jer joj se sve više ljudi obraća zbog brojnih zdravstvenih prednosti.


Brojne su prednosti ishrane sirovom hranom, od poboljšanog varenja do ojačanog imunološkog sistema. Prva prednost ishrane sirovom hranom koju osete oni koji pređu na taj vid ishrane je poboljšano varenje. Enzimi u sirovoj hrani pomažu da se hrana razgradi i time lakše apsorbuju hranljive materije. Konzumiranje sirove hrane takođe pomaže u smanjenju upala u telu, što svakako doprinosi boljoj opštoj zdravstvenoj slici. Sirova hrana je takođe bogata dijetalnim vlaknima, koja pomažu u regulisanju digestivnog sistema i sprečavanju zatvora. Još jedna prednost ishrane sirovom hranom je poboljšana funkcija imunog sistema.

Sirova hrana je bogata vitaminima i mineralima koji su neophodni za zdrav imuni sistem. Vitamin C, koji se nalazi u mnogim sirovim namirnicama, pomaže u jačanju imunološkog sistema i smanjenju upala u telu. Vitamin A i E, koji se nalaze u sirovoj hrani, pomažu u zaštiti tela od slobodnih radikala i bakterija koje izazivaju bolesti. Ishrana sirovom hranom može pomoći u poboljšanju opšteg zdravlja i smanjenju rizika od razvoja bolesti. Takođe, može pomoći da se smanji rizik od razvoja određenih hroničnih bolesti.

Takođe, studije su pokazale da je ishrana sirovom hranom povezana sa manjim rizikom od razvoja srčanih bolesti, moždanog udara i dijabetesa tipa 2. Ishrana bogata sirovim voćem i povrćem takođe je povezana sa manjim rizikom od razvoja određenih karcinoma. Ishrana sirovom hranom takođe sadrži manje zasićenih masti i holesterola, što može pomoći u smanjenju rizika od kardiovaskularnih bolesti.


Konačno, ishrana sirovom hranom je korisna za gubitak težine. Ishrana bogata sirovom hranom može pomoći u smanjenju unosa kalorija, jer ova hrana generalno ima manje kalorija od kuvane hrane. Ishrana sirovom hranom takođe može pomoći da se telo duže oseća sitim.


Iako ima mnoge zdravstvene prednosti, sirova ishrana ima i neke potencijalne nedostatke koje treba uzeti u obzir pre nego što se odlučite da pređete na sirovu hranu.

Za početak, sirova ishrana može biti teška za praćenje jer zahtevati više vremena i truda, naročito u početku dok se ne stekne rutina. Pošto sva hrana mora biti pripremljena bez termičke obrade, može biti izazov napraviti obroke koji su i ukusni pored toga što su hranljivi. Pored toga, određeni proizvodi, kao što su orašasti plodovi i semenke, zahtevaju potapanje ili klijanje da bi bili lakše svarljivi, što može zahtevati dodatno vreme i trud. Takođe je vredno napomenuti da neke sirove namirnice, kao što su proklijala zrna i određeni orašasti plodovi i semenke, mogu biti teži za pronaći u zavisnosti od vaše lokacije. Dok je ishrana sirovom hranom bogata vitaminima, mineralima i drugim hranljivim materijama, neke od ovih hranljivih materija mogu biti teže na apsorbovanje bez kuvanja.


Ipak, na kraju možemo zaključiti da postoji više koristi od prelaska na sirovu ishranu. Konzumiranje sirove hrane može poboljšati varenje, ojačati imuni sistem, smanjiti rizik od određenih hroničnih bolesti i pomoći u gubitku težine. Ishrana sirovom hranom takođe je bogata vitaminima, mineralima i dijetalnim vlaknima, što može pomoći da telo ostane zdravim i punim energije.Sve ove koristi prevazilaze negativne aspekte koje smo pomenuli, a uz pažljivo planiranje i trud moguće je značajno napredovati na ishrani sirovom hranom.

85 views0 comments
bottom of page